Por que o medo ao lobo e non a outros animais que tamén poden ser perigosos? terá isto algo que ver cos contos tradicionais?
Vídeo realizado na Escola de Educación Infantil Milladoiro por nenos/as de 5 anos.
Educación ambiental para o desenvolvemento é un blog colaborativo que pretende ser un espazo útil para tod@s docentes, pero en especial para @s estudantes do terceiro curso de Educación primaria. Nel recolleranse recursos para traballar a Educación para o desenvolvemento sostible no aula. Ao ser un blog colaborativo o resultado final resultará da suma e da interrelación do traballo de tod@s. A opinión d@s lector@s tamén é importante; esperamos que as compartades deixando algún comentario.
Al ver el título pensaba que era la fábula donde se muestra al lobo como un ser malo y del que hay que tener miedo. Pero tras ver el vídeo se ve al lobo como un ser igual que los demás seres con sus defectos y sus virtudes.
ResponderEliminarPor ello, solo me queda decir que las apariencias engañan y que, antes de juzgar a alguien primero lo tenemos que conocer
Pois eu non creo que teña que ver cos contos tradicionais. Xeralmente a xente do pobo tenlle moito cariño aos animais, incluindo ao lobo.Se nos paramos a pensar bótanlle a culpa as persoas que os soltan en zonas do monte nas cales non deberían de estar e á caza que acaba coa alimentación fundamental destes animais. Se non recordo mal o gran escritor Saramago dixo que espera escoitar algun conto seu noutras versións. Creo que esa é a resposta. Os contos están para ser contados pero tamén para deixar voar a imaxinación e variar a historia.Creo que á algunas escolas aínda non chegou o libro de "Gramática de la Fantasía" de Gianni Rodari.E creo que noutras os mestres seguen sen modernizarse e vivindo en escolas do século XIX.
ResponderEliminarme parece un video muy bonito, y una mirada distinta, una forma diferente de enseñar a los niños y una manera diferente de entender lo que "tradicionalmente" por leyendas, fábulas, cuentos, etc. se ha querido enseñar y me parece una muy buena forma de educar a los niños. no siempre todo es lo que parece y las primeras impresiones engañan, todos nos merecemos una oportunidad. PRECIOSO VIDEO.
ResponderEliminarLa verdad es que con solo ver el título del vídeo todos nos hemos imaginado lo mismo: en él iba a haber un lobo malo. Esa era, al menos mi idea preconcebida, que dio lugar a una gran sorpresa a medida que avanzaba el vídeo y que tras su visionado me llevó a una reflexión: no podemos etiquetar a los alumnos, a los animales, a las plantas...a nada. Debemos educar a los niños desde la libertad y desde la realidad. Porque es cierto que todos tenemos miedo a los lobos (si, culpa de los cuentos tradicionales) a pesar de que hay animales más peligrosos tanto para nosotros como para el medio ambiente, como es el propio ser humano. Enseñémosle pues a los niños tanto lo bueno como lo malo de los animales, del ser humano, de la sociedad...para que ellos mismos juzguen.
ResponderEliminarQue manera más original de trabajar con los niños y romper así los esquemas que con el paso del tiempo se han creado como el del lobo malo.
ResponderEliminarEste comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarEste comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarEu creo que esa fama que se gana o lobo de malo ten que ver cos contos tradicionais. As persoas que inventaban os contos podían ser gandeiros ou campesiños e estes vivían en aldeas onde os lobos eran a súa principal ameaza, tanto para os seus rabaños como para a propia vida. No momento de crear un conto tiñan que inventarse un personaxe malo entón botaban man do animal que tiñan máis cerca e lle inspiraba máis medo. A partir do medo ao lobo creanse contos como o do pastor mentireiro, para que non o coñeza deixo un enlace: http://pilosos.com/web/diver/cuentos/cuentos/pastormentiroso.htm
ResponderEliminarNeste conto podemos ver reflexado ese medo que tiñan os aldeanos a que o lobo comera as ovellas ou lle fixera dano o pastor.
Para mí el cuento que aparece en el vídeo refleja una forma de romper con los estereotipos y con las etiquetas… En este caso, se modifica la etiqueta del lobo, pero se podría hacer lo mismo con otras ideas… Y, de todos es sabido que modificar ideas que están tan arraigadas en la cultura (como en este caso, la imagen del lobo como “el malo”) resulta complicado, pero el vídeo constituye una clara muestra de que se puede conseguir a través de la educación.
ResponderEliminarPor otra parte, y siguiendo con lo apuntado por Beatriz, no todo es blanco o negro. Hay que enseñarles a los niños a ser críticos con la realidad y a no dejarse guiar por lo preconcebido, por lo que oyen, por lo que leen… Es necesario que se atrevan a investigar, a conocer y a descubrir por ellos mismos la realidad y a juzgar libremente.
Quero comentar que o de que a xente dos pobos tenlle moito cariño os animais, como dixo Nohemi, non sempre é certo... ó longo do tempo estas xentes foron collendo medo a moitos animais, tales como o lobo ou o porco bravo, e foron creando estes estereotipos porque o porco bravo acababa coas súas colleitas e o lobo, según decían, comía a xente. un exemplo disto é o que aconteceu cando o de Romasanta, que se non me equivoco, nesa época exterminaronse numerosas especies ás que acasuban de todas aquelas mortes, non sei ata que punto esto foi certo. O que si sei, e digoo de primeira man porque prácticamente medrei nunha aldea moi metidiña no monte e rodeada tanto de porcos bravos coma de lobos (inda que moi poucos...,) que as xentes do pobo non lle teñen tanto cariño a estes animais. Esta fama de "malos" foise creando co tempo creo que precisamente por eso, porque a xente, cansa de quedar sen colleitas e co medo a que un lobo os atacase, foi empregando a estes personaxes como os "malos dos contos populares". TOdos sabemos, eso si, que estes pobres non teñen culpa ningunha, senón que o que fan, fano por isntinto, igual que nos tamén loitamos por sobrevivir.
ResponderEliminarLos cuentos tradicionales vienen ya desde hace muchos años y en aquellas épocas como bien dijo Ana había una serie de animales que perjudicaban a los seres humanos destrozando las cosechas, matando su ganado,... por eso hay que entender que los pusieran como los malos de los cuentos. Pero es bueno ver como se van cambiando las versiones para que los niños entiendan que no siempre el lobo, por ejemplo, es el malo. Me parece una forma muy interesante de aumentar la imaginación de los niños y que entiendan que los estereotipos que te implantan no tienen que ser los correctos. Me sorprendió mucho el cuento.
ResponderEliminarEste comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarNo creo que la gente del pueblo sea la que más cariño le tenga a los animales, puede que algunos sí pero en general en los pueblos tienen a los animales porque éstes les dan algo a cambio (leche, carne, caza,etc) pero no porque de verdad los vean como alguien más de la familia.Pero creo que eso de nacer en el pueblo o en la ciudad no tiene que ver. Hay gente en la aldea que maltrata a los animales, y es más, son los casos que se conocen después por la tele, y en la ciudad la mayoría los tienen porque les gustan, y en buenas condiciones porque son parte de su familia.
ResponderEliminar